Senelik ücretlerde milyon euro'ların havalarda uçuştuğu üç büyük takımın bonservis rakamları da Euro yüzünden zarar etti.
FutbolArena Özel - Beş sezonda 297,4 milyon Euro'luk euro bazında bonservis harcaması yapan Fenerbahçe, Galatasaray ve Beşiktaş, 5 sezonda 67,8 mil. tl zarar ederken, sadece bir sezonda kar ettiler.
Transfer harcamalarında 2009-10 sezonundan bu tarafa Fenerbahçe 110,7, Galatasaray 127,8, Beşiktaş ise 58,8 milyon Euro harcama yaparken, Euro'da yaşanan değişimler kulüplere zararı senelik ücretlerle beraber 100 milyon TL'yi buldu. Euro, kulüplere sadece 2009-2010 sezonunda kar ettirirken, en büyük zarar 2013-14'te yaşandı. 2009-10'da 39,1 mil.Euro'luk harcama yaparken, bu para sezon başında 80,9 mil. TL, sezon sonunda ise 78,2 milyon TL'ye tekamül etti. 2010-11'de 42,7 mil. Euro'luk harcama sezon başında 85,4 milyon TL'ye, sezon sonunda ise 97,4 mil. TL'ye gelirken, zarar 12 mil. TL oldu.
Kulüpler 2011-12 ve 2012-13'te sırasıyla 67,2 ve 67,9 mil. Euro harcarken, zararlarda 2,7 ve 47,4 mil. TL oldu. Kulüplerin senelik ücretlerde de zararı yaklaşık 50 milyon TL'yi buluyor.
Analiz : Taner Karaman
