comScore

Muhsin Ertuğral'dan çarpıcı açıklamalar..

12 Mart 2014, Çarşamba 19:10

Muhsin Ertuğral, gazetelerde yer alan Drogba-Webo yaş polemiği ve lisans-diploma hakkında çarpıcı yorumlar yaptı.

FutbolArena Özel | Son dönemde açıklamalarıyla gündeme damga vuran Muhsin Ertuğral, gazetelerde yer alan Drogba-Webo yaş polemiği ve lisans-diploma hakkında çarpıcı yorumlar yaptı.

Trabzonspor-Fenerbahçe maçı hakkında yorumunuz nedir?
Çok konuşuldu ama çok fazla söylenecek şey olmadığını düşünüyorum. Çok üzücü ve maalesef kendi kendimizi yakmak, batırmak bana çok yanlış geliyor.
 
Yurt dışında bunlar çok fazla yaşanmıyor burası ile ne farklar var?
Yurt dışında Ajax ile çok zaman geçirdim oradakiler hafta sonuna şölene gidiyorlar ama Türkiye'de harp alanına çeviriyorlar. Herkes kendi kapısının önünü süpüremiyor.
 
Takımlardan teklif aldınız mı?
Görüştüğüm takımlar var. Şimdi ismini söylemek istemiyorum. Türkiye'den, uzak doğudan ve Afrikadan teklifler olduğunu söyleyebilirim. Dünya kupası sonrası özellikle Afrika'dan ciddi şekilde yapılanan takımlar ve düşüncelerimiz olabilir. Artık devre arası takım alıp takım çalştırmak istemiyorum. Aynı hatayı Sivasspor'da yapmıştım  ve çok yanlış bir zamanda gelmiştim. Çok uzun yıllar yurt dışında çalıştıktan sonra dayanamayarak gelmiştim ama bu kafayla ancak günü kurtarabiliyorsunuz.
 
Altınordu, Buca, Bursa, Gençlerbirliği gibi alt yapısı güçlü takımların kimlikleri size daha uygun mudur?
Kesinlikle aynı düşüncedeyim. Çünkü ben yapı olarak yaratıcılığımın çok üst düzeyde olduğunu düşünüyorum. Ben alt yapıya çok önem verdiğim için buna uygun yapılanma olması gerekiyor. Mesela yurt dışında eğitim çok daha zorlu ve farklı yürüyor.
 
Drogba ve Webo ile yorumlarınız vardı?
Ben bu yorumu ille de gündem yaratsın diye söylemedim. Afrikalı futbolcularda çoğunlukla 2-3 yıl üstüne koymanız gerekiyor. Drogba denince herhalde o da içinde yer alıyordur demiştim ve Drogba da çok şık bir şekilde cevap vermiş ‘'Ben 39 mu 40 mı oldum bilmiyorum''demiş hakkikaten müthiş bir cevap vermiş. Ben bu ülkelerde yaşadığım için genel bir yorum yaptım. Bu Drogba içinde diğer oyuncular içinde geçerli oldu. Çok genç yaşta Fransa'ya gittiği için önemli tecrübeler yaşadı. Hatta Mourinho da aynı diyaloğu Eto'o ile ilgili Chelsea kulübünde yaptı, bunlar çok normal karşılanması gerekiyor.
 
Lisans ve diploma açısından düşünceniz nedir?
Tepeden inme olmuyor!
Ben FİFA altında olduğum için çok fazla bir şey söylememe gerek yoktur diye düşünüyorum. Son dönemde FİFA tarafından da 20 yaş altı Dünya Kupası döneminde de eğitici olarak görev almıştım. Hayatta her zaman öğrenmeye devam ediyorsunuz. Bende hergün yeni şeyler öğreniyorum. Lippi'nin yanında 3 aylık yardımcılık sürem varken ben 6 ay kaldım ve daha uzun kalmak istedi. Ve bana devamlı şunu söylerdi; Basketbol izle, voleybol izle hepsinden mutlaka birşeyler öğreniceksin diye konuşurdu. Anatomi, fizyoloji ve tıp yönünden donanım yakalamanız gerekir.
 
Herşeyin zamanı ve eğitimi olduğunu söylemem gerekir. Tepeden inme olmaması gerekiyor. Ben size bir örnek vereyim; Alex Fergusun ile bir bağlılığım vardı bırakmadan önce. Carlos Güney Afrika'nın teknik direktörüydü sonra Manchester United'a yardımcı hoca oldu ilk toplantısına 15 dk geç kaldıktan sonra Ferguson'a dönerek "Bugünkü programımız nedir? "diye sorduktan sonra Fergusun kızarak şimdi sen söyleyeceksin ben dinleyeceğim diyerek ders vermişti. Yani anlayacağınız herşeyin öğrenilmesi için aşamalardan geçilmesi gerekiyor.
Haber: Yetkin Etkin