Almanya 1. Ligi Bundesliga'nın 17. hafta mücadelesinde zirve mücadelesi veren Bayer Leverkusen, sahasında çıkış arayan Hamburg'u ligin ilk yarısının son maçında ağırladı. Bay Arena'da oynanan karşılaşmada ev sahibi ekip Leverkusen rakibine büyük bir üstünlük kurarak sahadan 3-0'lık galibiyetle ayrıldı ve devre arasına galibiyetle girmenin sevincini yaşadı. Karşılaşmada Leverkusen'e galibiyeti getiren golleri 22 ve 66. dakikalarda Kiessling ve 36. dakikada Schürrle kaydetti. Sezon başından bu yana sıkıntılı günler yaşayan ve istikrarsızlığı ile taraftarlarını üzen Hamburg, bu karşılaşmanın ardından sezonun 7. mağlubiyetini alarak ligin ilk yarısını tamamladı. Mücadelede Milli futbolcumuz Ömer Toprak Leverkusen adına ilk 11'de başladığı karşılaşmada 90 dakika sahada kaldı ve başarılı performansı ile alkış aldı. Hamburg'daki Türk futbolcumuz Tolgay Arslan ise ilk 11'de başladığı karşılaşmada 90 dakika forma giymesine rağmen takımının yenilgisini önleyemedi... Bu sonucun ardından Leverkusen, Bundesliga'da 33 puana yükselirken Bayern Münih'in puan kaybettiği haftada zirveye 2 puan daha yaklaşmış oldu. Hamburg ise 24 puanda kalarak zirveye oynayan ekiplerin arasına istediği sıçrayışı yapamadı ve devre arasına girdi. Bundesliga'da sezonun ikinci yarısının ilk maçında Leverkusen, 19 Ocak tarihinde Frankfurt'u konuk ederken Hamburg ise Nürnberg ile karşı karşıya gelecek.
