comScore

Hamburg sermayeye açılıyor

20 Ocak 2014, Pazartesi 11:27

Bundesliga tarihinin tüm sezonlarda yer alan tek kulübü olan Hamburg, kulüp tarihinin en borçlu dönemini yaşıyor.

FutbolArena | Bundesliga tarihinin tüm sezonlarda yer alan tek kulübü olan Hamburg, kulüp tarihinin en borçlu dönemini yaşıyor. 100 Milyon Euro'ya ulaşan borçların ardından hafta sonu kongreye giden kulüpte daha önce Futbol Arena'da duyurduğumuz “HSVPlus” projesini kongreye katılan 7134 üye, % 79,4 oranda oyla kabul ederek kulübün futbol şubesinin şirketleşme yolunu açtı. Eski İcra Kurulu Başkanı Ernst-Otto Rieckhoff, üyelerin onayın sunduğu projesinde futbolun kulüpten ayrılarak bir şirkete dönüşmesini ve bunun da % 24,9'a kadar olan hisselerinin yatırımcılara satılmasını ön görüyor. Ancak bu karar sonrası her şey bitmiş değil. Hamburg yönetimi 30 Haziran'a kadar yeniden yapılanma planına son şeklini verecek ve o tarihte yapılacak olağanüstü kongre ile projeyi yeniden oylayacak. Hafta sonu yapılan oylamada % 50 oy yeterli olurken, 30 Haziran'daki oylamada % 75 oranda oy gerekiyor. Proje kabul edildiği takdirde 1 Temmuz 2014 itibarıyla Hamburg Futbol Şirketi faaliyete geçecek. 

Haber: Hüseyin Özkök