comScore

Demirören ve Terim sorumluluğunu bilmiyor mu?

11 Ekim 2014, Cumartesi 16:58

Neredeyse 2016 Avrupa Şampiyonası hedefi daha başlamadan bitmek üzere.

2016 Elemelerine kötü başlayan milli takımın önünde daha 8 maç var ama ne takım, ne teknik heyet, ne TFF ne de taraftar bu 8 maçın sonunda şampiyonaya gideceğine inanmıyor. Hem sonuçlar hem verilen mesajlar bunu ortaya koyuyor…
 
Ama…
 
Yaratılamaya çalışılan algı verilen “2016'ya gitmesek de sorun yok” mesajlarını kimse kabul etmez. Her olumsuz sonucun ardından ortaya atılan “uzun vadeli projeler, hedefler” sözlerine verilecek yanıt var.
 
Ne diyor TFF Başkanı Yıldırım Demirören, “Biz her turnuvaya katılan bir takım yaratmak istiyoruz. 2016'ya gitmemek sorun değil.” 
 
Ne diyor Fatih Terim, “Sadece bir turnuvaya katılmak için burada değiliz” 
 
Hem Demirören hem de Terim'in bu ifadelerini iki türlü okumak ve yorumlamak gerekiyor.
 
Hem Demirören hem de Terim'in birinci sorumluluğu takımı 2016'ya götürmek. Milli Takım yarışır. Alt yapılar geliştirilir. Yani milli takımı 2016'ya götürememek büyük başarısızlıktır ve bunun faturası mutlaka olur. 
 
Bu sözlerin arkasında ince ince “biz 2016'ya gidemesek bile göreve devam edeceğiz” mesajı veriliyor. Eğer bu takım bu şartlarda 2016'ya gidemiyorsa yapılacak en önemli işlerin başında değişimi sağlamak gerekiyor. Yani “biz yapamadık, gidiyoruz“ demeleri gerekiyor.
 
Çünkü elemeler sonucunda çıkacak olan sonuç eğer başarısızlık olursa zaten bitme noktasına gelen kamuoyu güvenini arkasında hissedemeyen, bitmiş bir TFF kadrosu millete rağmen milli takımı götüremezler…

Haber-Yorum: Barbaros YILDIZLI