Türkiye - Çek Cumhuriyeti yorumları

EURO 2016’da Çek Cumhuriyeti’ni 2-0 mağlup eden Milli Takım’ın oyunuyla ilgili spor yazarlarının yorumları.

1
Ali Gültiken: Kazanmak her zaman güzeldir... Birçok tartışmayı ve sıkıntıyı da geride bıtakır. Çek galibiyeti de bizim açımızda yeni bir başlangıç oldu. Oyuncularımızın motivasyonu ve etkili bir kadro tercihi bize yeni bir kapı açtı. Bu kapılardan geçmiş bir Milli Takım tecrübesine sahibiz. Çok küçük şansları çok büyük fırsatlara çevirmiş tecrübemiz var. Şimdi yeni adımlar atma zamanı. (Habertürk)
2
Rıdvan Dilmen: FATİH Hocam sakin, sakin, sakin... Sen tecrübelisin. Sen bu oyuncuların sadece hocası değil büyüğüsün. Sen bugünler de sakin kalırsan futbolcular da sakinliğini korur. Bu da çok işimize gelir. Şimdi gruptan çıkabilmek için diğer maçlara bakıyoruz.
Umarız bugünkü karşılaşmaların sonunda adımızı bir üst tura yazdırırız.
Allah yolunuzu açık etsin.. (Fotomaç)
3
Erman Toroğlu: Emre Mor da kesinlikle ısrar edilmesi gerekir. Bence bu turnuvada şu ana kadar takımın istikrarlı tek oyuncusu kaleci Volkan. Ne artistlik yapıyor, ne ukalalık. Yalnızca işini yapıyor. Helal olsun. Tebrikler...
Zaman zaman ve özellikle ilk yarıda orta alanı tamamen rakibe kaptırdık. Bir türlü karar veremedik ne tarz oynayacağımıza...
Golü bulduktan sonra üstümüze çok geldiler. Topu kalemizden uzakta tutamadık. Ceza alanı içine gömüldük.
Orada birinin çıkıp oyun kaptanlığını alması gerekirdi. Bu Arda da olabilirdi, Selçuk da... Ama ikisi de yapamadılar.
Hakan Çalhanoğlu, santrforun arkasında oynamayı seven bir orta saha. Yani dün Arda’nın oynadığı yerde.
İkinci yarı Fatih hoca, bu değişikliği yapar dedim ama maçın sonuna kadar topu Arda’nın kucağında tuttu.. (Fotomaç)
4
Gürcan Bilgiç: Volkan Şen ve Emre Mor’un son virajın oyuncuları olması da manidar.
"Biz söylemeden bitmez" diyerek geldiğimiz bu turnuvada en azından bir maç kazanmamız gerekiyordu ve bu çocuklar bunu başardılar. Ne zaman ki "kibirden" uzaklaştık, şansı da yanımızda görmeye başladık, doğru mücadeleyi de kazanmayı gerektirecek aklı da. Hatta hakem hataları bile lehimize dönmeye başladı. Ağabeylerinin gözden düştüğü bir süreçte küçük bir adamın; Emre Mor’un topun sorumluluğunu üstlenmesinin de altını çizelim. Her şeyin ötesinde takımın 18’lik yeteneğe pas atmaktan çekinmemesi ve O’nun arkasında durması da önemliydi.(Sabah)
5
Altan Tanrıkulu: Terim iyi değişiklikler yaptı.. Oyunun sonuna kadar direncimizi ortaya koyduk.. Volkan Babacan 7 kurtarışla kariyerinin en iyi maçlarından birini oynadı.. Emre iyiydi.. Biraz daha kollektif oynasa, biraz daha son pasları etkili verebilse fark daha artardı.. Artık E ve F gruplarında oynanacak maçlarla turnuvaya devam ederiz.. (Meydan)
6
Feyyaz Uçar: Takımımızda görevini yapmayan yok gibi. Takım olmak işte budur. Arda’ya tribünlerden ıslık değil, alkış var. Olması gereken de bu. Turnuvadan elenirsek çok yazık olacak. Tam da oynamaya başlamışken...

Burak’la gol orucumuzu bozduk. Bismillah. Asistin Genç Emre’den gelmesi güzel. Özgüveni artacak, adaptasyonu yükselecek.Golümüzün Burak’tan gelmesi daha da güzel. Golcülerin moral motivasyonunu golü atmış olmaktan daha fazla ne yükseltebilir ki? Arda’ya tribünlerden ıslık değil, alkış var. Olması gereken de bu. Arda bizim gururumuz. Unutmamakta fayda var... (Fanatik)
7
Cüneyt Tanman:İlk iki maçta alınan mağlubiyetler çok yıkıcı olmuştu. Hırvatlar ve İspanyollar ağır gelmiş, sonuçlar bizi çok hırpalamıştı. Birçok nedeni vardı bunun. Rakiplerin gücü bence ilk sıradaydı. Bu maçlarda tercih edilen özellikle öndeki benzer tipte yavaş oyuncu tercihleri önemli ilk nedendi. Dün nihayet doğruya yakın bir kadro, doğru dizilişle başladık. (Meydan)
8
Ersun Yanal: Kaybettiğimiz Hırvatistan ve İspanya maçlarından sonra söylediğimiz gibi kalitesi oldukça yüksek bir Milli takıma sahibiz. Kaybettiğimiz maçlarda mücadele gücü ve coşkuyu sahaya yansıtamamıştık. Bu kez tüm ülkenin özlediği ve beklediği Milli Takım sahadaydı. Eleştirilere karşı dik bir duruş sergileyerek kapasitelerini sahaya yansıttılar. Alkışı ve övgüyü fazlasıyla hak ettiler. Bu arada sosyal medyada Fatih Terim’in ailesine ve futbolcu kardeşlerime eleştiri sınırlarını aşan çirkin söylemleri nefretle kınıyorum. (Milliyet)
9
Ercan Güven: Bunun adı "derin motivasyon"!..
"Öl ya da ayağa kalk" modeli!..
"Bitti desek de inanmayın" tavrı...
Avrupa Şampiyonası’nda düşman bulamayan Millilerimiz muhtaç olduğu gerilimi takımın içinde yarattı...

En netamelisinden primler, saygıda kusurlara kadar götürdüler işi.
Yetmedi Teknik Direktör Terim yapmadığını yaptı ve futbolculara veryansın gitti...
Tam kepengi kapatıyorduk ki...
Paramparça olması gereken Milli Takım son maçında titreyip kendine döndü ve gruptan çıkma ihtimalini koruyacak 2-0’lık sonucu aldı Çek Cumhuriyeti karşısında.
Pes valla! (Milliyet)

Futbolarena anasayfasından devam...