Fatih Altaylı: ''Tudor'un sonu olur!''
FutbolArena - Galatasaray eski 2. başkanlarından ve camianın önde gelen isimlerinden Fatih Altaylı, dev derbi öncesinde görüşlerini aktardı.
1 Fatih Altaylı: ’’Tudor’un sonu olur!’’

Habertürk yazarı Fatih Altaylı, Habertürk Gazetesi’nde hafta sonu oynanacak olan Galatasaray - Fenerbahçe mücadelesini değerlendirdi;
2

Elbette ki, heyecan yok. Çünkü ikisinin de iddiası yok. İki gazı kaçmış takımın maçı. Geçen hafta burada "F.Bahçeliler gelmişken Dursun Başkan’ı da götürsünler" dedim. F.Bahçeliler’den çok güzel yanıtlar geldi. Onlar da "Gelmişken bizimkini size bırakıp gitsek nasıl olur?" diye yazmışlar. Çok güldüm.
3

Benim bildiğim şu. Gerilimsiz bir derbi G.Saray’ın işine gelir çünkü tansiyon artınca genelde F.Bahçe kazanıyor. Gerilimi daha iyi taşıyan bir takım F.Bahçe. G.Saray’ın kazanmasını istiyorum ama son haftaların futboluna ve sonuçlarına bakarsanız F.Bahçe favori. F.Bahçe şimdilerde Abdurrahman Çelebi. Çünkü G.Saray koyun bile olamıyor. Ama hepimiz biliyoruz ki, derbi farklı bir şey ve iki takımın da aslında kazanmaya yetecek kalitesi var. Yani ikisi de kazanacak silahlara sahip ama silahlar paslı.
4

Tudor sahaya saçma sapan bir takım sürmezse G.Saray’ın şansı artar. Tudor yine komplekslerinin esiri olursa F.Bahçe ezer geçer.
5

Mesela Linnes yine sol bek oynarsa Lens’ten resital izleriz. Semih sağ bek oynarsa Hasan Ali Kaldırım maçın adamı olur. Podolski ile başlamazsa Tudor’un G.Saray hayatı biter. 250 bin Euro bonus vermemek için De Jong kesilirse yönetimin de bileti kesilir.
6

Benim kafamda G.Saray kadrosu hazır. Tek karar veremediğim Yasin’le mi, Rodrigues’le mi başlamak gerektiği. İdeal kadro ile çıkmamız lazım. Elbette o kadro da iyi oynamayabilir ama değişiklikler o zaman yapılır.
Fenerbahçe maçında stat dolmuyorsa ört ki ölem. Bence büyük ölçüde dolar. Dolmazsa başkan taraftarı maça çağırdığı için dolmayabilir. "Başkan çağırdıysa gitmem" diyenler olabilir. Yine de büyük oranda dolacağını en azından 40 bini geçeceğini düşünüyorum.
Fenerbahçe maçında stat dolmuyorsa ört ki ölem. Bence büyük ölçüde dolar. Dolmazsa başkan taraftarı maça çağırdığı için dolmayabilir. "Başkan çağırdıysa gitmem" diyenler olabilir. Yine de büyük oranda dolacağını en azından 40 bini geçeceğini düşünüyorum.
7

Bu maç başka bir şey çünkü. Üstelik de yenersek 3. sırayı geri alacağız F.Bahçe’den. Bana sorarsan başkan çok büyük bir hata yapıyor. Galatasaray’daki durumunu derbiye endeksliyor. "Bu maçı alacağız başka çaresi yok" diyor. Bu çok yanlış. Bir maçı alabilirsiniz de verebilirsiniz de. G.Saray tek maça bakan bir takım, bir camia değildir. De ki, alamadık ne olacak o zaman?.. Başkanlar kulüplerini camialarını tek maça bağlamazlar. Bağlamamalılar.
8

Bence divan toplantıları her daim basına kapalı olmalı. Orası kulübün yatak odası. Diyorsun ki, "Kapattın da ne oldu. Her şey sızdı." Önemli değil. Sızabilir. Ama doğrudan kayıt yok. Rivayet var, dedikodu var. Dedim ya "Orası yatak odası" diye. Örnek çok doğru. Yatak odasında da ne yapıldığı üç aşağı beş yukarı bellidir. Herkes ne yapıldığını bilir ancak kayıt altına almaz veya aldırmaz. Gerçi Divan Kurulumuz o kadar yaşlı ve mecalsiz ki, yatak odasında bir şey olduğu da yok. Sadece boş geyik yapılıyor.
9

Cuma günü Dursun Özbek’le buluşup yemek yemişsiniz?
Bunu yıllardır anlattım ama anlamamakta direniyorsunuz. Biz G.Saraylıyız ve ortak aklımız G.Saray. Aynı kulübün üyeleriyiz. Düşman değiliz, çok ortak bir paydası olan kişileriz. O payda da G.Saray. Evet, Dursun Özbek Başkan’la oturup uzun uzun sohbet ettik. Nereden duydunuz bilmiyorum ama çok da gizli değildi zaten.
Bunu yıllardır anlattım ama anlamamakta direniyorsunuz. Biz G.Saraylıyız ve ortak aklımız G.Saray. Aynı kulübün üyeleriyiz. Düşman değiliz, çok ortak bir paydası olan kişileriz. O payda da G.Saray. Evet, Dursun Özbek Başkan’la oturup uzun uzun sohbet ettik. Nereden duydunuz bilmiyorum ama çok da gizli değildi zaten.
10

Açıkçası şöyle oldu. Faruk Süren, Ali Dürüst, Atilla Donat yani bir eski başkan, üç de eski ikinci başkan her cuma olduğu gibi birlikte yemek yiyorduk. Sonra Burak Elmas da geldi. Tam o sırada benim telefonum çaldı. Arayan Dursun Özbek. Güldük. Açtım. Dursun Başkan "Bana mesaj mı attın?" diye sordu. "Yoo" dedim...
Biri mesaj atmış başkana ve "Ben Fatih Altaylı, ararsan sevinirim" demiş. Ama numara benim değil. Dursun Başkan da numaramdan arayıp sorma gereği hissetmiş. Ben değilim deyince "Ne yapıyorsun, neredesin?" dedi. "Cuma yemeğindeyiz. İstersen uğra" dedim. O da geldi katıldı. Birkaç saat G.Saray konuştuk.
Biri mesaj atmış başkana ve "Ben Fatih Altaylı, ararsan sevinirim" demiş. Ama numara benim değil. Dursun Başkan da numaramdan arayıp sorma gereği hissetmiş. Ben değilim deyince "Ne yapıyorsun, neredesin?" dedi. "Cuma yemeğindeyiz. İstersen uğra" dedim. O da geldi katıldı. Birkaç saat G.Saray konuştuk.
11

Galatasaray Başkanı’na tavsiyede bulunmak benim haddim değil. Ama fikirlerimizi söyledik. Faruk Süren bazı tavsiyelerde bulundu gelmiş geçmiş en başarılı başkanımız olarak. Ama genelde dertleşme, sohbet gibi geçti.