"Böyle Fenerbahçe görmedim"

FutbolArena - Fenerbahçe’nin Sturm Graz ile 1-1 berabere kalarak UEFA Avrupa Ligi’nde bir üst tura yükseldi. Maçın ardından spor yorumcuları değerlendirmelerde bulundu.

1 TRİBÜNLER BOŞALIR(ŞANSAL BÜYÜKA)
TRİBÜNLER BOŞALIR(ŞANSAL BÜYÜKA)
Aykut Hoca göreve geldiği günden beri Fenerbahçe seyircisini tribünlere çağırıyor... Bu çağrı dün akşam büyük ölçüde karşılığını buldu... Tribünler uzun bir aradan sonra dolmasa bile ciddi anlamda kalabalıktı... Ancak futbol bu olacaksa, Fenerbahçe pozisyon yaratmakta bu kadar zorlanacaksa, fizik gücünü ikinci yarıya taşıyamayacaksa, kısa süre sonra kameralar tribünlerdeki coşkulu kalabalıkları değil, gene boş tribünleri çeker...
2
2 AY YETER Mİ?

Aykut Hoca, geldiği günden beri gerçekçi bir yaklaşım sergiliyor. Son açıklamasında iki ay süre istedi. Ancak bu kadar eksiği gidermek için iki ay yeter mi, o konuda kuşkuluyum... Herşeye rağmen tur atlanan bir gece olması, Fenerbahçe’nin özgüvenine katkı yapması açısından önemli ve değerli...
3
YAŞINA DEĞİL İŞİNE...

Futbolda "yaşına - başına değil, işine bakacaksın" anlayışına çok katılıyorum... 33’lük Valbuena sadece Fenerbahçe’nin değil, sahanın en iyisi, en etkilisi olarak ortaya çıktı... Rakip ceza alanı çevresinde bir seyyah gibi geziyor... Hiç durmuyor, hiç bitmiyor, her dakika oyunun içinde... Dirar’ın da sağ kanatta hakkını teslim etmeliyiz... Ancak takımın geri kalanları için olumlu konuşmak kolay değil... Merak ettim 33’lük Valbuena ne koştu, takımın 23’lük, 25’likleri ne koştu... Sadece koşmak değil, koşarken iş yapmak, becerini sergilemek, bütün bunları gençler değil, Valbuena yaptı...
4
YENİ VAN PERSIE OLMASIN

Mehmet Ekici’li, Isla’lı Fenerbahçe’yi beklemeliyiz... Ancak temel bir sorun var... Kadro yetersiz... Golcü hiç yok... Önce Başakşehir’i, sonra Fenerbahçe’yi izliyorum, oyun anlayışı, hatta kalite adına arada çok ciddi farklar var... Galatasaray’a bakıyorum, kadrosunda Sinan Gümüş, Eren Derdiyok, Gomis gibi üç santrafor var... Fenerbahçe henüz golcüsünü bulabilmiş değil... Lucas Perez diyorsanız, aman dikkat, geçen yılı çok boş geçirdiği söyleniyor... Yeni bir Van Persie arızası olmasın...
5 DOĞRU OYUN YETTİ(UĞUR MELEKE)
DOĞRU OYUN YETTİ(UĞUR MELEKE)
FENERBAHÇE için iyi oyunun çok fazla gerekmediği, sadece doğru oyunun tura yettiği bir 180 dakika izledik Graz karşısında. Sezon başlangıcı itibariyle as stoperleri Spendlhofer ve Schulz sakat. Hatta alternatifleri Schoissengeyr de öyle. Her iki maçta da savunmanın göbeğini 17 yaşındaki Maresic ve sol bek Lykogiannis’le kurmak zorunda kaldılar.
6
VALBUENA DARMADAĞIN ETTİ

İlk maçta sık sık sağ çizgiye deplase olan ve Lykogiannis’i de oraya taşıyan Alper işi bitirmişti. İkinci maç da Valbuena’nın oyunuydu. Daha birinci dakikadan itibaren sağ bek Koch’u darmadağın etti. Ona 2 faul yaptırttı, üçüncü faulü yapan Jeggo’ya kart göstertti. İlk fırsatı bulduğunda da Koch’u geçip golü Dirar’ın kafasına çarptırarak attırdı adeta.
7
MESLEK AHLAKI DERSİ

Valbuena’nın dünkü görüntüsünü sadece kalitesiyle açıklamak da yetersiz olur aslında. Sadece kaliteli değil, sadece yetenekli değil. Çok da istekli, çok da arzulu. Bir meslek ahlâkı dersi gibi adeta saha içinde.
8
İKİ YETENEKLİ HÜCUMCU

Fenerbahçe’nin hâlâ daha fazlasına ihtiyacı var bence. Biri santrafor en az iki yetenekli hücumcuya mesela. Eğer bu iki transfer sayesinde sağ bekte Dirar, sol bekte Isla kullanılabilecek lükse sahip olunursa Fenerbahçe o zaman bir büyük takım davranışı kazanır, sadece Valbuena’nın sihrine ya da Alper’in ekstra driplingine mahkum olmaz. Şu anki bekler Şener ve Hasan Ali iyi niyetliler, çalışkanlar ama ileriki seviyeler için kesinlikle kaliteleri yetersiz.
9 ZOR GÖRÜNÜYOR(İLKER YASİN)
ZOR GÖRÜNÜYOR(İLKER YASİN)
FENERBAHÇE’ye dönen Aykut Kocaman, dingin kişiliği ile gözler önünde. Dinginlik, enerji ya da hareketin olmadığı anlamına gelmez. Dinginlik, dinamiktir, karmaşanın olmadığı harekettir. Aykut Kocaman’ın Fenerbahçesi, karmaşanın olmadığı hareketle Graz önünde yaptığını yarın diğer rakipler önünde yapabilecek mi? Zor görünüyor.
10
SANTRFORU YOKKEN...

Alper’i en uca, Van Persie’nin, Sow’un, Emenike’nin yerine sokmak iyi bir düşünce ama sadece bel üstü toplarda olur. Ama gerçekçi olursak, hiçte olmaz. Valbuena üçüncü bölgenin ve ceza sahası içindeki gol paslarının birinci ismi. Peki ikinci ismi kim? Alper mi? Dirar iyi başlangıç yaptı. Ama Fenerbahçe’nin gerçek bir santrforu yokken etkinliğini değerlendirmek doğru olmaz.
11
CILIZ TRANSFERLERLE...

Fenerbahçe, Aykut Kocaman’la yaşlı ve eskimiş bir kadro, yeni yapılan cılız transferlerleşampiyonluk yarışında bir hamle yapacaksa bunu sadece Aykut Kocaman’ın kimliğinde ve kişiliğinde yapabilir. Bu kadronun lig yarışında ve Avrupa Ligi’ndeki büyük mücadelede önde yer alması çok zor.
12
DUVAR YAZILARI

1- Mehmet Topal: Sen yoksan biz yokuz.

2- Lens: Seni kimler bıraktı, anlat.

3- Kjaer: Yerine kimler gelecek sayın başkan?

4- RVP: Yakında dede, gelecek sezon da yine yedek 11’de!
13
MEYVESİNİ VERDİ

F.BAHÇE’NİN hazırlık döneminde güçlü rakiplere karşı oynaması S.Graz maçlarında meyvelerini verdi. Sezona hazır görünen Kanarya’da, geçen sezonlara nazaran önemli değişiklikler söz konusu. AYKUT Kocaman’ın ön alanda istediği pres şu iki maçta verimli oldu. Valbuena, Alper ve Dirar üçlüsünün bunda tabi ki önemli payı var. Dirar etkili olabileceğinin sinyallerini verdi. Sağ önde hem ofansif anlamda çözüm sunan Dirar, savunmaya verdiği destekle de ön plana çıktı.
14
VALBUENA’NIN DEĞERİ

BİR diğer transfer Valbuena sol kenarda oynamasına karşın hücumları yönlendiren isim oluyor. Oyun yönünü değiştirme ve topu hızlı kullanma isteği onu çok değerli kılıyor. Bir diğer nokta da duran toplar. Eskiden bu konuda sıkıntı yaşayan sarı lacivertliler, artık ceza sahası yakınlarında kazanılan her duran topta büyük tehdit oluşturabiliyor.
15
SOL KANAT PROBLEMİ

RAKİBİNİ önde karşılamaya çabalayan ve birçok top kazanan F.Bahçe’de elbet eksikler de var. Josef-Ozan’ın tempo artırma ve prese katkı verme konusunda zaaflarını gördük. İlk pres perdesi aşıldığı takdirde F.Bahçe rakip karşılamada sıkıntılar yaşayabilir. Şener-Dirar kanadı uyumlu göründü. Ancak sol kanat için aynı şeyi söyleyemem. Valbuena’nın savunma eforları daha kısıtlı. Hasan Ali’nin ise hücuma katkısı zayıf. Yenilen golde ters kademede yediği çalım da düşündürücü.
16
FUTBOLDAN SOĞUMUŞ

TOP kazanma konusunda başarılı olan F.Bahçe maalesef aynı başarıyı pozisyon üretkenliği konusunda tekrarlayamadı. İlk maçın avantajı sahaya yine temkinli oyun olarak yansıdı. Ahmethan çok iyi niyetli olsa da bu seviyede parlaması zor görünüyor. F.Bahçe’nin ileri uçta topu tutan, oyunu yönlendiren Adebayor tarzında bir forvete ihtiyacı var. RvP’nin girişi de etki etmedi. Futboldan soğumuş bir havada oynamaya devam ediyor. Özetle oyun planı tamam, düzen konusunda gelişim söz konusu ancak takviyelerin acilen yapılması gerek.
17 MANGAL YÜREKLİ TAKIM(GÜRCAN BİLGİÇ)
MANGAL YÜREKLİ TAKIM(GÜRCAN BİLGİÇ)
İki sezondur bulamadığım, göremediğim coşkuya ve görkeme tekrar kavuşmuştu Kadıköy... Aykut Kocaman’ın yokluklar içinde çıkardığı "mangal yürekli" bir takım, taraftarıyla "arkamızda durun" anlaşmasını yapmak için sahadaydı. Oyununa, pozisyonlara veya performanslara eleştiri getirebiliriz ama uzun zamandır böylesine işleyen ve arayan bir oyun seyretmedim.
18
YENİ KOMUTAN VALBUENA

İlk maçta belli etmişti ama dün apoletlerini kendi taktı omzuna; Fenerbahçe’nin sahadaki komutanı artık Valbuena. Transfer edilirken yaşı problem olmuştu fakat Kocaman’ın sözlerinde "vazgeçmeyen karakter" cümlesi vardı. 30 yıl önce atom karıncanın isim hakkını Rıza Çalımbay’a vermiştik. Eğer başa çıkarsa Fransız oyuncuya en yakışacak yorum olacaktır.
19
TAKIM GÜVENMEDİ YA DA...

Topa hakim oluyorlar ama bir türlü rakip ceza alanında etkili pas üretemiyorlar. Bu görüntü "santrfor lazım" yorumu getirebilir ama Ahmethan’a pas atmakta tereddüt eden, elindeki tek santrforun pozisyona sokamayan oyunla karşı karşıyayız. Ya takım genç oyuncuya güvenmedi ya da performansının biraz daha gelişmesi gerekiyor.
20
EN BÜYÜK İHTİYACI 12 NUMARA

Fenerbahçe’nin en büyük ihtiyacı 12 numara... Önde oynamaya çalışan tribündekilerin kalbini taşıyan bu oyun tarzıyla çok ışıltılı ve keyifli bir sezonun eşiğindeyiz. Aykut Kocaman’ın makinesi zembereğini kuruyor, biraz daha zamana ihtiyacı var. Fizik kalite olarak iyi durumdalar. Oyun kalitesi de gelişecektir.
21 BEKLEMEK LAZIM AMA... (SERDAR ALİ ÇELİKLER)
BEKLEMEK LAZIM AMA... (SERDAR ALİ ÇELİKLER)
Aykut Kocaman "Bana 2 ay verin" diyor. Beklemek lazım elbet. Kocaman’ın eli ayağı düzgün bir sistem içinde hareket eden ekipler kurmayı sevdiği ve başardığı biliniyor ama Fenerbahçe gerçekten bu mu? Tüm tartışma noktamız burada kesişiyor. Pereira da bir sistem hocasıydı. Vitor olan da Carlos Alberto olan da... Ama Fenerbahçeli gerçekten sahaya yayılmayı bilen, duruşu ve takım bütünlüğü iyi gözüken, koşan, mücadele kabiliyeti yüksek bir takım ile tatmin oluyor mu; olacak mı?
22
KİM KEYİF ALMIŞTIR?

Misal dünkü maçta kim ne kadar keyif almıştır? Aykut Hoca ile anlaşamadığımız, yandaş yazarlarının da anlamak istemedikleri bu işte. Fenerbahçe şaaşadır. Fenerbahçe yakışıklı futbol sever. Yıldız ve yıldızlarla dolu oyun sever. Her türlü teorik bilgisi yüksek iyi yayılmış, duruşu iyi ama yakışıklı olmayan bir oyun Fenerbahçeliler için ancak dünkü gibi kekremsi bir tat bırakır. Dünkü maçta Sturm Graz ile F.Bahçe arasındaki farkı sadece Valbuena yaratmamalı. Valbuena karşı takımda olsa tur hangi tarafın olurdu, tartışılır. Dolayısıyla "Geçen sene Lens’i tutuyorlardı takım duruyordu. Bu sene de Valbuena’yı tutarlarsa takım durur" önermesi bu kadro için doğrudur.
23
VALBUENA OLMASA...

Kocaman sürekli ’takım’ı öne çıkarmaya çalışıyor ama dün onun takımı Valbuena olmasa hücum edemeyecek durumdaydı. Sadece 4 pozisyon üretilebildi Skrtel’in kendi başına ürettiğinin dışında tamamı Valbuena’ya bağımydı. O zaman "Lens’e bağımlı Dick Advocaat’ın takımından; Nani’ye bağımlı Vitor’dan, Kocaman’ın ne farkı kaldı?" sorusunun yanıtını Kocaman’ın yandaş medyası versin. Son derece yetersiz bir takıma karşı son 5 dakikayı tırnak yiyerek geçirmek F.Bahçe’ye yakışmaz; F.Bahçeli’ye de tat vermez.
24
SANTRAFOR, BEN ARFA...

Ancak sadece Kocaman’a yüklenmek de hata olur. Kendisine istediği 2 aylık süre tanınmalı. Ama son derece zorlu geçeceği kesin olan lig başlamadan F.Bahçe’ye en az 2 KALİTE takviyesi yapmak şart. Bu zamana kadar bu işi bitiremeyen yönetim de KEKREMSİ TAT’ın sorumlularından elbette. Bence santrafor dışında Ben Arfa gibi bir ’yıldız’ daha lazım; Kocaman istese de istemese de..
25
VALBUENA - ALPER

VALBUENA: Kelimenin tam anlamıyla sahaya fazla geldi. Tüm isimlerin içinde farkı farkedilen tek adamdı.
ALPER: İlk maçın adamıyken dün pek bir varlık gösteremedi. Sorunu bu zaten iki maç arası korkunç istikrar farkı..
26 KORKUYA DÖNÜŞMEDİ (İLKER YAĞCIOĞLU)
KORKUYA DÖNÜŞMEDİ (İLKER YAĞCIOĞLU)
Kjaer’in gidişinin ardından kafalarda oluşan soru işaretlerinin son iki maçın ardından korkuya dönüşmediğini söyleyebilirim. Skrtel ile Neustadter, Graz ile oynanan iki maçta da güven verdi. Ancak bu bölgeye 3. alternatif gerekiyor.
27
TEMKİNLİ OYUN

Oyuna bakacak olursak, ilk maçtaki 2-1’lik galibiyet Fenerbahçe’yi ister istemez temkinli oynamaya zorladı. Yaklaşık 60 dakikalık oyun boyunca da Fenerbahçe oyunun kontrolünü istediği gibi elinde tuttu. Zaman zaman önde baskı kurmaya çalıştı. Gerektiği anlarda da oyunu kendi alanında kabul etti. Ama bu bölümde rakibine tehlike yaratma şansı tanımadı..
28
TRANSFERLERİN UYUMU

Valbuena, çok kısa bir alanda futbol tabiriyle rakibin belini kırarak müthiş bir çalım attı ardından da adrese teslim ortasıyla Dirar’a, ’Al da golü at’ dedi. Bu ikilinin oyun içinde son derece iyi anlaştığını ve birbirlerine yakın oynadıkları anlarda çok etkili olduklarını söyleyebilirim..
29
OYUNUN LİDERİ

Zaten Valbuena bu sezon Fenerbahçe’nin oyun lideri ve sahi içi aklı olacakmış gibi duruyor. Bu yaz akşamında tribünlerdeki taraftar sayısı bence gecenin en güzel görüntüsüydü. Umarım 12 numara sezon boyunca daha da artarak takıma ihtiyacı olduğu desteği verir..

Futbolarena anasayfasından devam...